هر سوالی دارید، اینجا را کلیک کنید
تاریخ :
شنبه - ۱۲ اسفند - ۱۴۰۲
ساعت :
ساعت پاسخگویی
شبانه روزی
موبایل
09126301076

02156542366

02156542377

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

با ابلاغ بانک مرکزی به شبکه بانکی، نرخ سود تسهیلات و سپرده‌های بانکی از امروز ۱۱ بهمن افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی از امروز 11 بهمن ماه نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی افزایش یافت؛ برهمین اساس، نرخ سود تسهیلات بانکی 23 درصد و نرخ سود سپرده های بانکی سه ساله 22.5 درصد شد.

پیش از این و طبق اخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی 18 درصد بود که البته با توافق ضمنی بانک مرکزی و بانک‌ها در ماه های اخیر این نرخ به 20 درصد رسیده بود. رییس کل بانک مرکزی از همان روزهای نخست ورود به بانک مرکزی اعلام کرده بود که از ابزار نرخ سود بانکی حتما استفاده خواهم کرد.

بانک مرکزی عصر روز گذشته در جلسه ای با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی ضمن تشریح جزئیات افزایش نرخ سود بانکی، هماهنگی‌های لازم را در خصوص اجرای مصوبات سودی اخیر شورای پول و اعتبار با بانکداران انجام داد.

در ابلاغیه بانک مرکزی خطاب به بانک‌ها آمده؛ پیرو بخشنامه‌ شماره 126642‏‏‏‏‏‏‏/99 مورخ 28‏‏‏‏‏‏‏/4‏‏‏‏‏‏‏/1399 موضوع ابلاغ مصوبه یکهزار و دویست و نود و هفتمین جلسه مورخ 24‏‏‏‏‏‏‏‏/4‏‏‏‏‏‏‏‏/1399 شورای پول و اعتبار درخصوص سقف نرخ‌های‌ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار، بدین‌وسیله مصوبه یکهزار و سیصد و پنجاهمین جلسه شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ‌های سود تسهیلات و سود علی‌الحساب انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار به شرح زیر تعیین شد:

الف) سقف نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار:
1-    
سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی:                                5٪
2-    
سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه:                     12٪
3-    
سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه:                  17٪
4-    
سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید یک سال:              5‏‏.20 ٪
5-    
سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید دو سال:                5‏.21 ٪
6-    
سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت با سررسید سه سال:              5‏.22 ٪

ب) نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی حداکثر 23٪ و نرخ سود مورد  انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک‏‏/موسسه اعتباری غیربانکی با مشتری معادل 23٪ تعیین می‌شود.

پ) نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه و بلندمدت که قبل از سررسید برداشت شوند، معادل نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری متناظر با دوره ماندگاری آن با کسر یک‌ واحد درصد خواهد بود.

* آغاز افزایش نرخ سود بانکی از امروز/ نرخ سود وام قرض‌الحسنه فرقی نکرد

به گزارش تسنیم، پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که نرخ‌های جدید سود بانکی از چه زمانی در بانک‌ها اعمال می‌شود؟ اعلام کرد: راجع به بحث سیاست‌های پولی اخیر، شورای پول و اعتبار اخیراً مصوبه نرخ‌های سود را تصویب کرد و این مصوبه روز قبل در جلسه‌ای که با مدیران عامل بانک‌ها داشتیم به آنها ابلاغ شده و رسماً توسط بانک مرکزی برای بانک‌ها ارسال شده و از امروز اجرایی می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با این مصوبه سود تسهیلات بانکی، از جمله تسهیلات سرمایه در گردش و قرض الحسنه چه تغییری می‌کند؟ گفت: در تسهیلات قرض الحسنه هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود و آنها تابع شرایط قبلی شان هستند، ولی سود سرمایه در گردش و سایر تسهیلاتی که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار که قبلا 18 درصد بود به 23 درصد تغییر پیدا کرده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که در صورتی که بانکی از این نرخ‌ها تخطی کند چه برخوردی می‌شود؟ افزود: راجع به بحث رعایت نرخ‌ها از مهمترین مواردی است که مد نظر بانک مرکزی است، چون عدم رعایت اینها هم لطمه به صنعت بانکداری می‌زند هم باعث ایجاد ناترازی و اضافه برداشت بانک‌ها می‌شود و هم به اقتصاد کشور لطمه می‌زند، لذا ما در این زمینه امروز هم با بانک‌ها صحبت کردیم و تذکرات لازم داده شده، تمامی بانک‌ها ملزم به رعایت دقیق مصوبه شورای پول و اعتبار هستند، هر بانکی اعم از شعبه، مدیران میانی و یا خود هیات مدیره و مدیر عامل بانک اگر تخلفی در زمینه نرخ‌های سود دیده شود حتماً برخورد انتظامی لازم از سوی بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بانک‌ها انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه مردم اگر متوجه تخلف بانک‌ها شوند باید به کجا مراجعه کنند؟ تصریح کرد: اگر در بانک‌ها تخلفی در این زمینه مشاهده شود این را می‌توانند به روابط عمومی بانک مرکزی اطلاع دهند و این موضوع به حوزه نظارت ما منعکس می‌شود اگر شماره تلفن خاصی هم در این زمینه تعبیه شود حتماً روابط عمومی بانک مرکزی اطلاع رسانی خواهد کرد، ولی با تمهیداتی که اندیشیده ایم هم خود بانک‌ها و هم بانک مرکزی ملزم به رعایت هستند، در این زمینه شاهد تخلفی نباشیم البته معمولاً تخلف زمانی صورت می‌گرفت که ما نرخ‌ها را می‌خواستیم کاهش دهیم الان با این تعبیری که وجود دارد انتظارمان این است که بانک‌ها دیگر آن تخلف را نداشته باشند که نرخ‌های بالاتر می‌دادند، ولو اینکه هر نرخ بالاتری را با شدت برخورد می‌کنیم، و اختیارات لازم برای برخورد‌های سلبی لازم با هیات مدیره و مدیران میانی بانک‌ها به بانک مرکزی داده شده و از ابزار نظارتی جدیدمان با قدرت تمام استفاده خواهیم کرد.

 

 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری خبر داد.

مهرداد حمداللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره واگذاری ساماندهی حمل بار در جاده‌ها و محورهای برون شهری توسط ناوگان وانت بار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این وظیفه در حال حاضر به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.

وی افزود: البته تردد وانت بارها مانند کامیون‌ها نیست که قابل تفکیک میان جاده و شهر باشد؛ وانت بارها همزمان در شهر و خارج شهر تردد دارند و اقدام به حمل بار می‌کنند.

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است که دیگر پلاک «ع» (عمومی) برای وانت بارها صادر نمی‌شود، گفت: لذا طرح ساماندهی تردد وانت بارها در محورهای برون شهری، هم شامل وانت‌های پلاک سفید می‌شود هم پلاک «ع»؛ از همین جهت بخش زیادی از وانت بارها در حال حاضر پلاک «ع» ندارند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد وانت بارها در محورهای برون شهری اقدام به حمل بار کنند، باید بارنامه از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا شهرستان‌ها دریافت کنند.

به گفته حمداللهی، برای تعدادی از بازارگاه های الکترونیکی (تاکسی بارهای اینترنتی) که وانت بارها با آنها همکاری می‌کنند، مجوز فعالیت صادر شده تا در صورتی که درخواست حمل بار با وانت در جاده به آنها داده شود، بتوانند تحت شرایطی مشمول تردد با بارنامه الکترونیکی شوند و دیگر نیازی به صدور بارنامه از سوی شرکت‌های حمل و نقلی نباشد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: یکی از تکالیفی که در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار داده شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از میزان قاچاق کالا کاسته شود.

وی ادامه داد: مطرح شده که یکی از راه‌های قاچاق کالا که خارج از شبکه توزیع اقدام به حمل کالای قاچاق می‌کنند، استفاده از وانت بارهاست که بدون سند حمل (بارنامه) در جاده‌ها تردد دارند که با این دستورالعمل جدید، برای جابه جایی بار در جاده با استفاده از وانت بار، دریافت بارنامه ضروری است.

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: صدور بارنامه الکترونیک می‌تواند به کاهش قاچاق کالا کمک زیادی کند.

وی یکی دیگر از مزایای ساماندهی وانت بارها در جاده‌ها را ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک دانست و بیان کرد: اگر وانت بارها برای تردد در جاده، تحت نظارت سازمان راهداری باشند، مجبورند مانند خودروهای باری سنگین هر سه ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند که درنتیجه ضریب ایمنی تردد آنها در جاده‌ها را افزایش می‌دهد.

حمداللهی افزود: بر اساس آمارها، عامل وقوع ۱۰ درصد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت، وانت بارها هستند؛ لذا بحث صدور بارنامه برای تردد آنها در محورهای برون شهری و جاده‌ها می‌تواند به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای بینجامد.

شرایط وانت‌ها برای دریافت کارت هوشمند چیست؟

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان و مالکان وانت بارها می‌توانند با مراجعه به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها یا شهرستان‌ها نسبت به تشکیل پرونده و دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

گفتنی است تنها آن دسته از خودروهای باری سبک (وانت بارها) می‌توانند درخواست کارت هوشمند کنند که حداکثر سن ناوگان ۲۰ سال باشد.

 

 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

نخستین میدان تره‌بار تهران کجا ساخته شد؟

شما که سعی می‌کنید میوه و سبزیجات مورد نیازتان را از بازارهای تره‌بار شهرداری تهران با قیمت و کیفیت مناسب بخرید، بد نیست بدانید نخستین میدان تره‌بار شهر تهران را «محمد ابراهیم‌خان‌ امین‌السلطان‌» وزیر دربار قاجار و عضو دارالشورای کبری (شورایی متشکل از سران حکومت قاجار) در حوالی میدان شوش ساخت.

همشهری آنلاین - ابوذر چهل امیرانی:‌ امین‌السلطان که با وجود بی‌سوادی، فردی زرنگ، باهوش و البته طماع در بین مردم و درباریان شناخته می‌شد، هر روز در مسیر خانه‌اش برای رسیدن به ارگ سلطنتی، در محله‌های امیریه، منیریه و گلوبندک با کشاورزهایی روبه‌رو می‌شد که راه را برای خرید و فروش محصولات‌شان شلوغ می‌کردند.

امین‌السلطان که در مسافرت به باکو، مسکو و ایروان، کشاورزان و مردم را در یک میدان بزرگ دیده بود که همانجا محصولات کشاورزی را خرید و فروش می‌کردند، به فکر افتاد چنین مجموعه‌ای در پایتخت بسازد. بنابراین قطعه زمینی که در نزدیکی دروازه شهرری یا دروازه عبدالعظیم(ع) داشت، به این کار اختصاص داد.

از آن پس کشاورزها بدون وارد شدن به محله‌های مرکزی شهر، محصولات خود را در ورودی جنوبی شهر تخلیه می‌کردند و همان جا به مردم و مغازه‌داران می‌فروختند. بعد از مرگ امین‌السلطان، پسرش «علی‌اصغر خان امین‌السلطان» که لایق‌ترین پسر از ۷فرزندش بود، به توسعه این میدان تره‌بار پرداخت.

با توسعه شهر، خانه‌های زیادی در اطراف این میدان ساخته شد و زمزمه خارج کردن آن از بافت شهری به گوش رسید؛ چون شلوغی، ترافیک و ازدحام جمعیت در این محدوده به اوج رسیده بود. شهرداری و پلیس تهران برای سامان دادن به این وضعیت، در دهه۵۰ تصمیم به انتقال این مرکز به بیرون از شهر گرفتند. این کار به خاطر مخالفت حجره‌دارها سال‌ها طول کشید تا اینکه کلنگ ساخت میدان مرکزی میوه و تره‌بار، سال۱۳۶۹ به زمین خورد و سال۱۳۷۴ افتتاح شد

منبع: همشهری آنلاین

https://hamshahrionline.ir/

 

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

معرفی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

بهنام اکبری- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل
تاریخچه سازمان :
در سال ۱۳۵۸ ماده واحده ای به تصویت شورای انقلاب اسلامی رسید که به شهرداری اجازه داد اماکن و میادینی را به منظور حذف واسطه ها ایجاد، و خارج از قانون مالک و مستاجر واگذار کند و متعاقب آن سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران تشکیل گردید.اولین میدان پس از تشکیل این سازمان ، میدان جلال آل احمد بود که در همان سال ۱۳۵۸ احداث شد و به بهره برداری رسید. در سال ۱۳۵۹ میدان های صادقیه و آزادی و در سال ۱۳۶۰ میدان شهید لواسانی و در سال ۱۳۶۲ میدان پیروزی راه اندازی شدند.
استقبال بالای شهروندان از این میادین ، ضرورت احداث میادین بیشتر را در سطح شهر تهران بیش از پیش نمایان کرد تا آنجا که توسعه کمی و کیفی بازارها و میادین میوه و تره بار در برنامه های اصلی شهرداری تهران قرار گرفت به طوریکه هم اکنون به جز میدان مرکزی، ۱۵ میدان اصلی و ۱۷۲ بازار ثابت و محله ای تحت پوشش سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار درسطح شهر تهران به شهروندان خدمات رسان می نماید .
هدف اصلی از تشکیل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار :
هدف از تشکیل این سازمان ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی درجهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می باشد.
ویژگی های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران :
ü بزرگترین شبکه عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در کشور با ۱۸۷ میدان و بازار و مراجعه روزانه حدود ۴۵۰۰۰۰ نفر
ü ارتقاء کمیت وکیفیت خدمات رسانی به شهروندان با احداث بازارهای جدید
ü ایفای نقش محوری در ارتقاء سطح بهداشتی،کیفی و استانداردهای محصولات پروتئینی در شهر تهران با وجود پایانه های عمده فروشی میادین بعثت(آبزیان)، بهمن و پیروزی (مرغ تازه)
۱.عرضه محصولات سالم و ارگانیک
۲. استقرار نظام مدیریت محیط زیست تحت استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در سازمان
۳. اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای ۲۵ بازار در هرسال
۴. اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰
۵. اجرای طرح های مناسبتی نظارت بهداشتی، نظارت ویژه نوروزی و طرح عرضه بهداشتی دام
۶. اجرای طرح قرنطینه درون سازمان
۷. استاندارد سازی میادین و بازارها
۸. جایگزینی نایلکس های زیست پذیر و پایه گیاهی با کیسه های پلیمری
۹. آموزش کارگران غرف
که این اقدامات سازمان منجر به دو اتفاق مهم گردید:
۱.انتخاب سازمان بعنوان واحد نمونه عرضه مواد غذایی توسط اداره کل استاندارد استان تهران در سال ۱۳۹۲
۲.تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست در سازمان در مراسم نهمین دوره جایزه ملی محیط زیست از سوی ریاست محترم جمهوری در سال ۱۳۹۳
ü دسترسی آسان شهروندان و کاهش هزینه ها
ü تاثیر در اقتصاد خانوار
ü ارتقاء سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه، با کیفیت ، قیمت مناسب وکنترل های بهداشتی
وظایف عمومی سازمان :
فراهم نمودن شرایط تامین و عرضه مستقیم، سالم و مطلوب با قیمت مناسب میوه و تره بار و سایر محصولات کشاورزی و دامی با رعایت شاخص های زیست محیطی ، بهداشتی و کیفی برای شهروندان
فعالیت های سازمان :
سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار بر اساس سیاست ها و اولویت های راهبردی مشخص گام بر می دارد این سیاست ها و اولویت ها عبارتند از :
ü نظارت بر فعالیت میادین و بازارهای تابعه و بهبود کیفیت خدمات رسانی
ü افزایش بازارهای روز متناسب با توسعه شهر
ü ایفا نقش اساسی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، دامی و مواد پروتئینی
ü ارائه خدمات مناسب بمنظور دسترسی آسان شهروندان به مایحتاج روزانه
آدرس سازمان:
بزرگراه شهید تند گویان، انتهای خانی آباد نو
میدان مرکزی میوه و تره بار، فاز یک، میدان پانزده خرداد
بلوار لاله، ساختمان سازمان مدیریت میادین
میوه وتره بار

منبع: https://payamema.ir/

 

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

قیمت جدید انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، بر اساس آخرین نرخ‌نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار تهران را اعلام کرد.

هرکیلوگرم ازگیل 27 هزار تومان

هرکیلوگرم انار 24 هزار و 800 تومان

هرکیلوگرم آناناس طلایی 83  هزار تومان

هرکیلوگرم انواع انگور 20 هزار تومان

هرکیلوگرم پرتقال تامسون شمال  9 هزار و  900  تومان

هرکیلوگرم پرتقال تامسون جنوب 13 هزار و 900 تومان

هرکیلوگرم انواع پرتقال 9 هزار و 900 تومان

هرکیلوگرم زنجبیل تازه  98 هزار تومان

هرکیلو گرم سیب قرمز لبنان 19 هزار و 800  تومان

هرکیلوگرم سیب زرد لبنان 23 هزار و 500  تومان

هرکیلوگرم کیوی 20 هزار و 900 تومان

هرکیلوگرم  انواع گلابی 32 هزار تومان

هرکیلوگرم لیمو شیرین 24 هزار و 500 تومان

هرکیلوگرم انواع لیمو ترش 18 هزار و 200  تومان

هرکیلوگرم انواع موز  هر عدد بالای 110 گرم  55 هزار تومان

هرکیلوگرم انواع نارنگی 17 هزار و 500 تومان

هرکیلوگرم نارنگی یافا (شمال)  17 هزار و 900 تومان

هرکیلوگرم نارنگی کینو 17 هزار و 900 تومان

هرکیلوگرم انواع نارگیل 45 هزار تومان

هرکیلوگرم خیار گلخانه ای 21 هزار و 900 تومان

تمامی حقوق این سایت برای شرکت حمل و نقل اتو شهپر تهران محفوظ است. طراحی و اجرا شده توسط سجاد برزگر

Search